طرح مسکن مهر در دولت نهم آغاز شد ولی به دلیل بی‌تدبیری مسئولان در کهگیلویه و بویراحمد به ویژه در دهدشت به محلی امن برای معتادان تبدیل شده است.

مسکن مهر

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم،  طرح بزرگ خانه‌دار کردن مردم با عنوان ‌مسکن مهر در دولت نهم آغاز شد و به سرعت در استان‌های مختلف با استقبال مردم پیش رفت و افراد با درآمد ناچیز را خانه‌دار کرد ولی هنوز در برخی از شهرهای استان کهگیلویه و بویراحمد این مصوبه دولت بی‌نتیجه مانده است.

فرماندار کهگیلویه بیان کرد: تعداد واحدهای مسکن مهر این شهرستان ۹۱۲ واحد است. این واحدها در دهدشت احداث شده که تنها ۱۹۰ واحد از آنها به متقاضیان تحویل داده شده و ۸۹ واحد با ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی و ۴۷۰ واحد پیشرفتی بیش از ۹۵ درصد دارند.

علیرضا اتابک گفت: ۳۶۹ انشعاب برای طرح مسکن مهر دهدشت واگذار شده است. تاکنون ۳۶۹ کنتور برق در واحدهای مسکن مهر دهدشت نصب شده و ۳۹۳ مورد تاکنون نصب نشده و ۳۷۲ کنتور آب نصب شده و ۳۶۶ مورد هنوز نصب نشده که امیدواریم اداره کل راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد این مشکل را رفع کند.

وی اظهار کرد: اداره کل راه و شهرسازی نمی‌تواند تمام مشکلات آب و برق مسکن مهر را حل کند چون اعتبارات ملی برای سایت مسکن مهر در نظر گرفته نشده است.

صدور  ۵ هزار سند مالکیت مسکن مهر

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۵ هزار سند مالکیت مسکن مهر در این استان صادر شده است.  این استان جزو ۵ استان اول کشور در طرح ملی مسکن مهر بوده که تا پایان بهمن و در نهایت پایان سال ۱۶ هزار و ۸۰۰ واحد مسکن مهر آماده تحویل به متقاضیان خواهد بود. البته برای اتمام فرآیند مسکن مهر نیاز به همکاری دستگاه‌های خدمات‌رسان است.

پژمان نیک‌اقبالی بیان کرد: سازمان ملی زمین و مسکن این اجازه را داده که عرصه و عیان که به صورت ۹۹ ساله در اختیار متقاضیان مهر بود کاملا به آنها تحویل داده شود و ۵ هزار و ۴۰۰ واحد مهر سنددار می‌شوند.

وی ادامه داد: به جز سایت دهدشت که بیش از ۹۰۰ واحد بوده و انشعابات ۴۰۰ واحد آن انجام و تکمیل شده برای سایر واحدها سند صادر می‌شود.

نیک‌اقبالی تصریح کرد: جزو ۵ استان اول کشور هستیم که در این طرح زمین در اختیار بنیاد مسکن قرار داده می‌شود و برای بنیاد شهید، کمیته امداد و بهزیستی تسهیلات ویژه‌ای در نظر گرفته شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: مسکن مهر دهدشت جولانگاه و پناهگاه معتادان شده است.  ممکن است چنین چیزی وجود داشته باشد، اما ما تمام تلاش‌های اداری خود را انجام داده و مالکان این منازل و برخی دستگاه‌های اجرایی دیگر نیز برای تحویل زودتر این منازل باید با اداره کل راه و شهرسازی همکاری کنند.

نیک‌ اقبالی اظهار کرد: البته برخی از پیمانکاران هم از پروژه مسکن مهر دهدشت طلبکار بوده و تا زمانی که مالکان آن ها اقدام به پرداخت بدهی یا تقسیطی کردن تسهیلات دریافتی نکنند منازل و سند منازل آنان تحویل داده نخواهد شد.

وی ادامه داد: ساخت این واحدها با مشارکت مردم است و اکنون بخش عمده‌ای از مالکان مسکن مهر دهدشت در پرداخت بدهی و تقسیط تسهیلات خود کوتاهی و سهل‌انگاری می‌کنند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: سند این واحدها تا زمان پرداخت تمام بدهی‌ها به مالکان واگذار نخواهد شد چرا که در گذشته چنین اتفاقی رخ داده و دولت با مشکلات فراوانی در این زمینه روبرو شد.

نیک اقبالی افزود: واگذاری انشعابات آب و برق مسکن مهر اصلا وظیفه اداره کل راه و شهرسازی نیست و مالکان این واحدها باید با پرداخت هزینه‌های انشعابات نسبت به دریافت انشعابات اقدام کنند.

وی بیان کرد: مالکان مسکن مهر دهدشت مطمئن باشند تا زمانی که بدهی خود راجع به این واحدها را پرداخت یا تقسیط نکنند این واحدها در اختیار آنان از سوی دولت قرار نمی‌گیرد.

معاون امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: با توجه به وضعیت مسکن، متقاضیان مسکن مهر چشم‌انتظار تحویل واحدها هستند و همه متولیان برای اتمام مسکن مهر باید همکاری کنند.

واحدهای تحویلی با کمترین عیب و ایراد 

عزیز فیلی افزود: شهرداری دهدشت تمیزکاری و زیباسازی سایت مسکن دهدشت را به عهده بگیرد و از محل یارانه راه و شهرسازی مبلغی به سایت اختصاص داده شود تا واحدهایی که به مردم تحویل داده می‌شود با حداقل عیب و ایراد باشند.

معاون‌ عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: مشکلات مسکن مهر گچساران کمتر شده و امیدواریم تا یک ماه آینده کاملا رفع شود، اما مشکلات مسکن مهر دهدشت متاسفانه هنوز به قوت خود باقی است.

کد خبر 523167

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha